vineri, 27 noiembrie 2009

Am fost la Nice!



Am fost la Nice! Capitala Coastei de Azur. Este o statiune in care locuiesc circa 600.000 de frantuji si in care alte citeva zeci de milioane de turisti isi petrec vacantele. Am fost unul dintre acestia.
Cum am ajuns acolo? Cu avionul. De la Otopeni la Zurich, si de aici la Nice. In total, trei ore si jumatate de zbor placut cu Swiss Air. La intoarcere, ruta a fost Nice-Munchen, Munchen-Otopeni, cu Lufthansa.

La Nice am stat la Hotelul Beau Rivage, in centrul statiunii, hotel de 4 stele. Camera costa intre 300 si 600 euro pe noapte. Si are doar mic dejun inclus. In camera, plasma este personalizata cu numele tau. Asa ca, atunci cind deschizi plasma, ai surpriza sa vezi mesajul: "Bine ati venit domnule Gabriel Apetrii. Va dorim un sejur placut la Nice, in hotelul nostru...."
Apoi, surpriza neplacuta (pentru romani) este ca toate serviciile pe plasma costa: canale tv (sport, filme, documentare, adulti) toate costa intre 9 si 12 euro. De asemenea, internetul iti scoate din buzunar 10 euro pe zi. Ce-i drept, ai zona hi-fi pe terasa, si merita sa profiti, mai ales ca temperatura aerului ajunge ziua si la 25 grade Celsius. Apropos, sunt destui care fac baie in Marea Meditarana. Marea este chiar linga hotel, asa ca dimineata, cind faci ochi dupa ce ai umblat toata noaptea prin oras, te incinta Mediterana cu turcoazul sau inconfundabil.
Eu am fost la Nice la sfirsitul lunii noiembrie. Statiunea era plina ochi, locuri in camera nu mai erau de mult. Ma intreb cum o fi vara? Sper sa aflu raspunsul.
Ca sa vezi cam tot ce trebuie ai nevoie de cel putin 7 zile, mai ales ca la circa 20 de kilometri este Monaco si Cannes. Nu am stat 7 zile, deci am motiv sa ma intorc.
La restaurante, majoritatea cu terase, pretul unui fel de mincare este de circa 20 de euro. Specialitatea zonei este - normal - pestele si fructele de mare. Ceea ce nu imi place mie. Dar asta e alta poveste. Nu va luati dupa ce scrie in meniu, ca oricum nu intelegeti. Rugati ospatarii (care sunt foarte amabili) sa va explice ce inseamna felul ales. Este o poezie intreaga.
Vinul zonei este Beaujois. Este cam 18 euro sticla. Alb sau rosu, demisec, merge de minune (pentru cei care consuma - eu NU) atit cu fructele de mare cit si cu desertul. Apropos de desert. Am minca Profiterol (7 euro). Nu are legatura cu ce e la noi. Acolo se prepara pe loc si inseamna ceva de genul: inghetata de 2 feluri (ciocolata si vanilie) in prajitura fierbinte gen chois a la creme. Pe deasupra, mult toping de ciocolata. Am mai mincat si un soi de inghetata cu caramel si cu o briosa calda, ce avea inauntru o crema de caramel, iar pe deasupra martipan (8,5 euro).
Am incercat diferite feluri de mincare autohtona. Spre exemplu, o supa de fructe de mare, cu sos spaniol (cel putin asa zicea ospatarul), foarte condimentata (avea cam 100 de grame). O ciudatenie a fost un fel de mincare ce continea piure, gratar de peste si dulceata de caise pe deasupra. Sau pate de gisca (foie gras) cu 3 feluri de dulceata si peltea.
Sunt ciudati de buni la bucatarie. Dar o zi prin restaurante te usuca de 100 de euro de persoana. Mai adaugi 800 euro biletul cu avionul, dus-intors, si camera de hotel de cel putin 300 euro la 4 stele (daca vrei sa stai in centrul statiunii) si aveti reteta celor cel putin 3.000 euro de persoana, pentru un mini-sejur. Dar pe cinstea mea, zau ca merita!
Vive la France!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu